Kupujący papier dopiero co musieli zmierzyć się z podwyżką cen papieru, która weszła w życie z początkiem 2022 roku, a producenci papieru zapowiedzieli już kolejne podwyżki.
Jako powody podawane są:
Na horyzoncie nie widać oznak ulgi – wymienione powodu wywierają presję na papiernie, które aby zachować ciągłość i rentowność produkcji, przenoszą część swoich kosztów na klientów (Źródło).
Dobrą widomością jest jednak to, że nadchodzące zmiany w przepisach prawa pracy ułatwią przejście na elektroniczną dokumentację pracowniczą przez likwidację konieczności składania wielu dokumentów w postaci pisemnej. Elektroniczne będą mogły być: wszystkie wnioski o uprawnienia rodzicielskie, dodatkowe informacje o warunkach zatrudnienia, inne informacje dla pracowników, porozumienia w sprawie stosowania pracy zdalnej.
Biorąc powyższe pod uwagę warto poważnie pomyśleć o przejściu na elektroniczną dokumentację pracowniczą i rozpocząć proces, w wyniku którego uda się zredukować liczbę zużywanego papieru. Jak to zrobić poprawnie, na co zwrócić uwagę, żeby takim dzianiem usprawnić pracę i ograniczyć koszty, a nie dołożyć sobie obowiązków?
Zapraszamy na skuteczną pigułkę wiedzy z tej tematyki – wystąpienie Pana Łukasza Prasołka pt. „Elektronizacja dokumentacji pracowniczej – komplikacje i korzyści” na konferencji 24 marca br., odbywającej się w ramach Ogólnopolskiego Kongresu Prawa Pracy.
Dowiecie się z niej Państwo:
Serdecznie zapraszamy!