Profesjonalne biuro prasowe, kreowanie wizerunku i zarządzanie kryzysem – media relations w praktyce

Profesjonalne biuro prasowe, kreowanie wizerunku i zarządzanie kryzysem - media relations w praktyce

Szkolenie jest skierowane do:
  • rzeczników prasowych oraz PR Managerów Organizacji: firm, urzędów, instytucji, organizacji, w tym także pozarządowych,
  • dyrektorów oraz pracowników biur prasowych i działów komunikacji, odpowiedzialnych przed zespołami wewnętrznymi, odpowiadających kompetencyjnie przed zarządem lub reprezentujący Organizację na zewnątrz podczas briefingów prasowych i otwartych eventów,
  • dziennikarzy, którzy chcieliby rozpocząć pracę w biurach (działach) prasowych czy wydziałach komunikacji i organizacji,
  • specjalistów social mediów.

Formuła szkolenia:
Szkolenie stacjonarne w formie warsztatowej - 2 dni, 12 godzin zegarowych z przerwami:
  • trening w modelu sparring partners, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, w tym studia przypadków,
  • ćwiczenia „ad hoc”, ćwiczenia zadaniowe, realizowane zespołowo, w parach i małych grupach.

Jako pomoce wykorzystywane będą materiały multimedialne i elektroniczny zapis video.
Preferowana liczba uczestników w grupie szkoleniowe do 10 osób.


Opis szkolenia

Profesjonalne szkolenie nakierowane na przekazanie w praktyczny sposób wiedzy o tym jak zarządzać komunikacją pomiędzy Organizacją a odbiorcami treści, szczególnie dziennikarzami na wielu płaszczyznach, w tym w social mediach.
  • Jak umiejętnie kreować wizerunek Twojej organizacji (instytucji, firmy, społeczności)?
  • Jak samodzielnie tworzyć informacje prasowe, które mają zainteresować media?
  • Jak zwiększać zasięg informacyjny wiedzy o Twojej organizacji (instytucji, firmy, społeczności) i jej działalności?
  • Jak budować zaufanie społeczne i jak zbudować długofalowe relacje z mediami?
  • Jak informować o konkretnym zdarzeniu pracowników, społeczność lokalną albo szersze grono odbiorców?
  • Jak monitorować swoje działania i odczytywać informacje zwrotne?
  • Jak prowadzić wiele złożonych kampanii informacyjnych jednocześnie?
  • Czy warto organizować konferencje prasowe czy spotkania prasowe (kiedy i jakie)?
  • Jak zarządzać sytuacjami kryzysowymi oraz tworzyć i dystrybuować konstruktywny i spójny komunikat dla mediów?
Program szkolenia
  • Jak zaprezentować siebie i Organizację w kontaktach z mediami?
  • Jak dbać o wizerunek Organizację i jej pracowników?
  • Jak udostępniać artykuły eksperckie?
  • Jak nawiązać i utrzymać kontakt z mediami, zasady pracy dziennikarzy, logika mediów, na co należy zwrócić uwagę?
  • Jak skutecznie i efektywnie komunikować się za pośrednictwem wielu kanałów?
  • Jak monitorować media?
  • Jak tworzyć treści dla mediów?
  • Jak zarządzać treścią przekazu (Brand PR, aktualizacja stron www, przekaz w mediach społecznościowych) Jak dopasować środki przekazu do zamierzonego celu? Jak stworzyć sugestywny przekaz? W jaki sposób świadomie korzystać z inteligencji emocjonalnej?
  • Jak tworzyć dobre teczki prasowe, jasne komunikaty, jak odpowiadać na pytania?
  • Jak skutecznie zarządzać kontaktem z mediami, w tym: Jak postępować w trakcie bezpośrednich spotkań z mediami? Jak dobrze przygotować się do spotkania?
  • Jak sobie radzić z presją czasu? Jaki ćwiczenia antystresowe można stosować?
  • Jak sobie radzić z trudnym dziennikarzem lub aktywistą?
  • Jak zażegnać kryzys wizerunkowy wewnątrz Organizacji i przed mediami?
  • Jak zarządzać kryzysem, jeśli nie da się go już uniknąć?

Praktyczne umiejętności po szkoleniu:
  • Działania w mediach społecznościowych nie będą miały przed Tobą tajemnic,
  • Będziesz wiedzieć, jak zbudować pozytywny wizerunek Twojej organizacji (instytucji, firmy, społeczności),
  • Będziesz wiedzieć, jak stworzyć spójny i przejrzysty obraz jej działalności,
  • Będziesz wiedzieć, jak zapobiegać komunikacyjnemu chaosowi,
  • Będziesz wiedzieć, jak skonstruować informację prasową tak, żeby dotarła do szerokiej rzeszy odbiorców i wywołała zakładany efekt,
  • Będziesz wiedzieć, jak sporządzić notatkę czy wydać oświadczenie dla prasy,
  • Będziesz wiedzieć, jak odpowiadać na pytania dziennikarzy bez względu na to, czy będą dotyczyły historii Twojej organizacji (firmy, instytucji, społeczności), jej aktualnej działalności czy celów i przyszłej wizji,
  • Będziesz wiedzieć jak zarządzać swoim czasem i stresem związanym z wykonywanymi zadaniami,
  • Będziesz sprawnie posługiwał się nie tylko językiem werbalnym, ale także językiem obrazu (grafika, zdjęcie, prezentacja),
  • Będziesz czuł się swobodnie w organizowaniu i prowadzeniu spotkań, bez względu na to kto i z jakim nastawieniem będzie w nich uczestniczył,
  • Będziesz umiał unikać kryzysu wizerunkowego, a gdy jednak taka sytuacja miała miejsce – będziesz umiał go zażegnać,
  • Będziesz łatwo i ze swadą współpracować z przedstawicielami mediów, serwisów internetowych i ekspertami zewnętrznymi.


Dodatkowo, po nawiązaniu dalszej współpracy:
Możliwość stałych konsultacji specjalistycznych w zakresie doradztwa medialnego oraz doraźnego zarządzania kryzysem, wsparcie w tworzeniu treści komunikatów lub wystąpień.

Prowadzący:

Jacek Cholewiński

Dziennikarz telewizyjny i radiowy. Mówca, trener, coach, prezenter. Od ponad 30 lat związany z mediami publicznymi. Autor i prowadzący program reporterski „W akcji” oraz "Agrobiznes". Przez wiele lat pracy w telewizji przygotowywał i prowadził Serwisy Informacyjne oraz programy publicystyczne jak "Dżungla polityczna", "Nie-poważnie", „Puls Polski”, „Minął dzień”, „Rozmowa dnia”, „Poranek”, „Minęła 20-sta” w TVP Info i „Trzeci wymiar” w TVP3. Prowadził programy poranne TVP1 i program "Na celowniku". Był reporterem "Wiadomości" i "Panoramy". Przez 15 lat pracował w Programie Trzecim Polskiego Radia. W 1991 roku współtworzył Redakcję Serwisów Informacyjnych. Przez lata kierował jej pracą. Pracował też w radiowej Jedynce, gdzie prezentował wiadomości "Z kraju i ze świata" i "Radia Kierowców". Współtworzył kanał Polskie Radio 24, gdzie prowadził autorskie programy. W 2009 roku był wicedyrektorem Agencji Informacji TVP ds. programowych odpowiedzialnym za „Wiadomości”, „Panoramę”, „Teleexpress” i Serwisy Informacyjne TVP Info. Współpracuje z m.in. Radiową Akademią Umiejętności, Akademią Telewizyjną, uczelniami wyższymi i wieloma firmami szkoleniowymi.
NASZYM PRIORYTETEM JEST JAKOŚĆ