Jak skutecznie komunikować się z pracownikiem?
Żeby skutecznie komunikować się z kolegami i koleżankami z pracy, współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi oraz własnym szefem – nie wystarczy tylko znajomość prawa pracy. Oczywiście – specjalistyczna wiedza jest konieczna, żeby mieć świadomość czego można wymagać oraz oczekiwać od osoby, z którą rozmawiamy. Ale jak to przekazać, żeby zostać dobrze zrozumianym?
Jak wskazują wyniki dostępnych badań – komunikacja wewnątrz organizacji coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Ma wpływ na wiele obszarów jej działania, w tym na kreowanie pozytywnego doświadczenia pracowników oraz ich zaangażowanie.
Skutecznej komunikacji także można się nauczyć. Czy jednak warto poświęcać czas na zdobywanie tego typu kompetencji? Oczywiście tak. Komunikacja w miejscu pracy to nie tylko wymiana informacji – to także proces, w ramach którego budowane są relacje, a one są podstawą współdziałania.
Skuteczna komunikacja:
Korzyści sprawnej komunikacji to m.in.:
W przypadku specjalistów – pracowników działów kadr, HR, rekruterów, prawników, managerów – będących jednocześnie ekspertami w obszarach, którymi zajmuje się organizacja (np. inżynierów, lekarzy, nauczycieli) istotne jest, żeby pozbyć się bariery komunikacyjnej w przekazywaniu informacji – czyli żeby wyeliminować “żargon specjalisty”. Język używany w skutecznej komunikacji powinien być językiem zbliżonym do używanego przez współpracowników czy członków zespołu.
Zwłaszcza w przypadku nowych pracowników – używanie „standardowego” języka, nieprzesyconego specjalistycznym żargonem (nie chodzi tu oczywiście o sformułowania, których w danej branży czy dziedzinie nie da się uniknąć) – usprawni proces ich aklimatyzacji u danego pracodawcy.
Jeżeli pracownik nie będzie rozumiał co mówią do niego koledzy i koleżanki, a także jego przełożony – w mniejszym zakresie będzie postrzegał swoje miejsce pracy jako przyjazne.
Tego jak jasno i jednoznacznie poinformować:
– nie wyczyta się z Kodeksu pracy. Tego się trzeba nauczyć.
Jeżeli chcecie Państwo nauczyć się jak:
To serdecznie zapraszamy na szkolenie pt. „Jak rozmawiać z pracownikiem o trudnych sprawach?”, które już 28 stycznia br. poprowadzi ceniona i lubiana trenerka – p. Izabella Gielnicka.
Szczegółowy program szkolenia oraz formularz zgłoszeniowy do zapisów znajdziecie Państwo poniżej:
https://www.mostwanted.edu.pl/produkt/asertywnosc-w-relacjach-zawodowych/
Ponadto zachęcamy po zapoznania się z naszą pozostałą ofertą szkoleniową, która w tym roku jest wyjątkowo ciekawa:
https://www.mostwanted.edu.pl/e-szkolenia/
Rekomendujemy także śledzenie naszych Aktualności wszystkim tym, którzy chcą być na bieżąco i wiedzieć więcej o planowanych zmianach w obszarze prawa pracy: