Kontrola trzeźwości w zakładzie pracy – wywiad z ekspertem

Kontrola trzeźwości w zakładzie pracy – wywiad z ekspertem. Ważne aspekty kontroli trzeźwości.

Art. 221c Kodeksu pracy daje pracodawcom podstawę prawną do wprowadzenia i stosowania samodzielnej kontroli trzeźwości pracowników. Natomiast z rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 lutego 2023 r. w sprawie badań na obecność alkoholu lub środków działających podobnie do alkoholu w organizmie pracownika (Dz. U. z 20 lutego br. poz. 317) wynika, że pracodawca może do badania w ramach kontroli użyć:

  • analizatora wydechu będącego urządzeniem elektronicznego dokonującego pomiaru stężenia alkoholu w wydychanym powietrzu, z użyciem ustnika, metodą spektrometrii w podczerwieni lub
  • analizatora wydechu będącego urządzeniem elektronicznego dokonującego pomiaru stężenia alkoholu w wydychanym powietrzu, z użyciem ustnika, metodą utleniania elektrochemicznego,
  • analizatora wydechu niewyposażonego w cyfrową prezentację wyniku pomiaru bez ustnika ale jeżeli badanie wydychanego powietrza wykaże obecność alkoholu – to trzeba niezwłocznie przeprowadzić badanie którymś z wyżej wymienionych analizatorów wydechu.

 

  1. Jak wyglądają alkomaty, których pracodawca może użyć do kontroli pracowników?
  2. Czym się od siebie różnią?
  3. Ile kosztują? Czy warto wydać na nie więcej pieniędzy?
  4. Czy można kupić alkomat na raty?
  5. Jak się obchodzić z alkomatem? Gdzie go przechowywać?

Te i wiele innych pytań zadaliśmy ekspertowi w dziedzinie alkomatów z firmy „Promiler – Alkomaty nie tylko dla Policji”. Sprawdźcie!

 

Podobne wpisy

Most Wanted Sp. z o. o. © 2025 Wszystkie prawa zastrzeżone. Designed by DESIGO.

Bądź na bieżąco z nowościami i promocjami!
Zapisz się do newslettera!