Okazja i konieczność, żeby przejść na akta elektroniczne – zapraszamy na pigułkę wiedzy

Kupujący papier dopiero co musieli zmierzyć się z podwyżką cen papieru, która weszła w życie z początkiem 2022 roku, a producenci papieru zapowiedzieli już kolejne podwyżki.

Jako powody podawane są:

  • ciągłe wyzwania związane z niespotykanie wysokimi taryfami energetycznymi,
  • wzrosty kosztów w sektorze włókien, energii (w tym gazu), chemikaliów (surowców chemicznych) i transportu i innych usług logistycznych,
  • znaczny wzrost kosztów surowców (w szczególności drewna na bezprecedensowym poziomie),
  • ze względu na wciąż trwającą pandemię i dużą liczbę zamówień, zaopatrzenie w papier pozostaje nieregularne,
  • lokalnymi przestojami w produkcji, takimi jak trwający strajk pracowników w 7 fińskich fabrykach celulozy i papieru firmy UPM, który został przedłużony do 2 kwietnia br.

Na horyzoncie nie widać oznak ulgi – wymienione powodu wywierają presję na papiernie, które aby zachować ciągłość i rentowność produkcji, przenoszą część swoich kosztów na klientów (Źródło).

Dobrą widomością jest jednak to, że nadchodzące zmiany w przepisach prawa pracy ułatwią przejście na elektroniczną dokumentację pracowniczą przez likwidację konieczności składania wielu dokumentów w postaci pisemnej. Elektroniczne będą mogły być: wszystkie wnioski o uprawnienia rodzicielskie, dodatkowe informacje o warunkach zatrudnienia, inne informacje dla pracowników, porozumienia w sprawie stosowania pracy zdalnej.

Biorąc powyższe pod uwagę warto poważnie pomyśleć o przejściu na elektroniczną dokumentację pracowniczą i rozpocząć proces, w wyniku którego uda się zredukować liczbę zużywanego papieru. Jak to zrobić poprawnie, na co zwrócić uwagę, żeby takim dzianiem usprawnić pracę i ograniczyć koszty, a nie dołożyć sobie obowiązków?

Zapraszamy na skuteczną pigułkę wiedzy z tej tematyki – wystąpienie Pana Łukasza Prasołka pt. „Elektronizacja dokumentacji pracowniczej – komplikacje i korzyści” na konferencji 24 marca br., odbywającej się w ramach Ogólnopolskiego Kongresu Prawa Pracy.

Dowiecie się z niej Państwo:

  • co zrobić krok po kroku, żeby przejść na e-teczki?
  • kto jeszcze oprócz działu HR powinien być w to zaangażowany?
  • Jak przejść na e-teczki zgodnie z RODO?
  • Jak poprawnie skonstruować e-teczkę?
  • Jak zelektronizować pozostałą dokumentację pracowniczą?
  • Jak poprawnie poinformować pracowników o nowym sposobie prowadzenia i przechowywania ich dokumentów?

Serdecznie zapraszamy!

 

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ostatnie komentarze

    Podobne wpisy

      Most Wanted Sp. z o. o. © 2025 Wszystkie prawa zastrzeżone. Designed by DESIGO.

      Bądź na bieżąco z nowościami i promocjami!
      Zapisz się do newslettera!