Zapraszamy na szkolenie, w ramach którego omówione zostaną wszystkie ostatnie najważniejsze zmiany w prawie pracy, zarówno już te przyjęte i wchodzące w życie, jak również te planowane, w taki sposób abyście mogli Państwo przygotować swoje organizacje do tych zmian. W czasie szkolenia wspólnie przyjrzymy się uważnie nowym obowiązkom, omówimy w praktyce jakie działania należy podjąć i zarekomendujemy Państwu najlepsze praktyki w tym zakresie.
W godzinach popołudniowych wrócimy do bardziej tradycyjnych tematów związanych z zarzadzaniem czasem pracy i urlopami wypoczynkowymi. Omówimy wspólnie z Państwem wszystkie najnowsze orzeczenia Sądu Najwyższego w tym zakresie, doradzę w rozwiązywaniu bieżących problemów w Państwa organizacjach, omówimy również planowane zmiany w zakresie skrócenia czasu pracy.
I. Etap zatrudniania i rozwiązywania umów o pracę.
- Prawidłowe zasady przeprowadzania rozmów rekrutacyjnych – zakaz dyskryminacji z uwzględnieniem zmian przepisów w tym zakresie, omówienie nowych form dyskryminacji.
- Różnice pomiędzy umowami: umową o pracę a umową zlecenia – praktyczne wytyczne.
- Praktyczne aspekty prawne rozwiązywania umów o pracę:
a) jak prawidłowo sporządzać porozumienie, wypowiedzenie umowy o prace,
b) w jaki sposób przeprowadzać spotkanie na temat wypowiedzenia umowy o pracę
c) zwolnienia w tzw. trybie dyscyplinarnym – kiedy stosować ?
d) okresy ochronne przed wypowiedzeniem – aspekty prawne.
II. Transparentność wynagrodzeń.
- Analiza przepisów zmieniających kodeks pracy w zakresie transparentności wynagrodzeń – co należy zmienić w procedurach organizacji, w jaki sposób sporządzać ogłoszenia rekrutacyjne ?
- Analiz przepisów dyrektywy o transparentności płac– na co się przygotować w przyszłości ?
III. Dokumenty pracownicze w postaci elektronicznej po planowanych zmianach – jak powinny być tworzone i przechowywane ?
- W jakiej formie sporządzać dokumentację pracowniczą – różnice w pojęciu postać dokumentu a forma dokumentu ?
- Kiedy można sporządzać dokument w prawie pracy w dowolnej formie, a kiedy przymusowo w formie wskazanej w przepisach ?
- Czy po projektowanych zmianach dokumenty pracownicze będą mogły być przekazywane w formie chatu, na platformie służbowej lub w formie ustnej.
IV. Mobbing i dyskryminacja – planowane zmiany.
- Nowa definicja mobbingu i nowe obowiązki pracodawcy – szkolenia i regulamin.
- Nowa definicja dyskryminacji – dyskryminacja przez asocjację i asumpcję – na co uważać ?
- Propozycje wprowadzenia zmian do procedur obowiązujących u pracodawcy.
IV. Praca zdalna – aspekty prawno – organizacyjne i zarządcze.
- Praca zdalna – komu przysługuje przymusowo, komu dobrowolnie i jak można odmówić ?
- Praca zdalna a podróż służbowa – co jest podróżą służbową, a co nie jest w formule pracy zdalnej.
V. Zasady wliczania do stażu pracy zatrudnienia cywilnoprawnego.
- Jakie okresy działalności cywilnoprawnej będą uwzględniane w stażu pracy ?
- Jakie dokumenty będą potwierdzać obowiązek wliczenia stażu cywilnoprawnego do stażu pracy ?
- W jakich sytuacjach będzie można odmówić wliczenia okresu do stażu pracy ?
VI. Czas pracy i urlopy wypoczynkowe – praktyczne casy.
- Zasady prowadzenia dokumentacji według Państwowej Inspekcji Pracy.
- Zasady zarządzania nadgodzinami.
- Omówienie najczęstszych błędów w zakresie stosowania przepisów o czasie pracy i urlopach wypoczynkowych.
- Skrócenie czasu pracy – projektowane zmiany.