Szykujemy się na Krajowy System e-Faktur (KSeF)!

Wszyscy wiedzieliśmy, że prędzej, czy później to nastąpi i zacznie obowiązywać KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur – system, który służy do wystawiania, przesyłania, odbierania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych.

Jego wprowadzenie będzie powodować obowiązek wystawiania faktur elektronicznych przez podatników zarówno czynnych, jak i zwolnionych z podatku VAT.

Wdrożenie KSeF służy cyfryzacji procesów fakturowania oraz księgowania faktur. Ma też pomóc w unikaniu błędów przy ich wystawianiu.

Od kiedy KSeF będzie obowiązywać?

Obowiązek wystawiania faktur w KSeF nastąpi od:

  • od 1 lutego 2026 r. – będą musieli zacząć z niego korzystać z niego „duzi” przedsiębiorcy tj. tacy z obrotami przekraczającymi w 2024 r. – 200 mln zł wraz z podatkiem VAT.
  • od 1 kwietnia 2026 r. – będą musieli zacząć korzystać pozostali przedsiębiorcy – z wyjątkiem „najmniejszych”, tj. takich u których łączny miesięczny obrót nie przekracza 10 tysięcy zł. Oni końca 2026 r. będą mogli wystawiać faktury poza KSeF, o ile łączna wartość sprzedaży na fakturach nie przekracza w miesiącu 10 000 zł.
  • od 1 stycznia 2027 r. – będą musieli zacząć korzystać także ci w/w najmniejsi przedsiębiorcy.

Faktury VAT RR mają pozostanać poza systemem KSeF, czyli ich wystawianie nie będzie objęte obowiązkiem przesłania do KSeF.

Jak zawsze – na początku najważniejszy będzie okres przejściowy:

Będzie on obowiązywał do końca 2026 r. W tym czasie:

  • Pozostanie możliwość wystawiania faktur przy użyciu kas rejestrujących,
  • Podatnicy nie będą karani za błędy związane z fakturowaniem w KSeF,
  • Brak obowiązku podawania numeru KSeF w płatnościach za faktury elektroniczne (także w przypadku faktur MPP)
  • od 30 września br. można testować interfejs programistyczny (API) z KSeF 2.0,
  • od listopada br.  możliwe będzie testowanie nowej Aplikacji Podatnika KSeF 2.0, dostarczanej przez Ministerstwo Finansów.

No cóż – nie ma co panikować, ale trzeba zacząć przygotowywać się do korzystania z KSeF.Zarówno do stosowania KSeF, jak i systemów umożliwiających obsługę KSeF.

Z KSeF można będzie korzystać przy użyciu:

  • programów finansowo-księgowych, o ile zostaną zintegrowane z KSeF (integracja przez API),
  • bezpłatnych narzędzi Ministerstwa Finansów, dostępnych na stronie ksef.podatki.gov.pl tj. 
     – dostępnej online Aplikacji Podatnika KSeF (umożliwiającej korzystanie z systemu, zarządzanie uprawnieniami, tokenami i docelowo również certyfikatami KSeF, podgląd faktur oraz pobranie UPO),
  • aplikacji Mobilnej KSeF (zapewniającej wygodne i szybkie wystawianie i odbieranie faktur w systemie przy użyciu smartfona, podgląd faktur oraz utworzenie wersji roboczej faktury)
  • e-mikrofirmy dostępnej w e-Urzędzie Skarbowym. 

Jak się przygotować?

Wiemy, że kojarzymy się Państwu głównie z prawem pracy, ale nasza pomoc jest przewidziana tylko dla kadr i HR. Dbamy o Państwa firmę lub instytucję kompleksowo.

Dlatego zapraszamy osoby zajmującej się przygotowywaniem i wystawianiem faktur do udziału w szkoleniach, z którymi ruszamy już od 7 października br.

Szkolenia pt.Krajowy System e Faktur od 1 lutego 2026 roku” poprowadzi uznana ekspertka – p. Sabina Bazarko.

Nasza wykładowczyni to doradca podatkowy, wpisana na listę pod numerem 13540.

Na pewno dobrze wytłumaczy Państwu rozwiązania przewidziane w systemie KSeF, gdyż jest absolwentką studiów podyplomowych na Wydziale Doradztwo Podatkowego w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Oprócz dogłębnej znajomości podatków, zwłaszcza od towarów i usług:

  • posiada wiedzę w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych.
  • jest doświadczonym trenerem z zakresu podatków.

Przeprowadziła liczne szkolenia i wykłady, w których uczestnikami byli zarówno pracownicy działów księgowych, pracownicy aparatu skarbowego, doradcy podatkowi, jak i kadra zarządzająca przedsiębiorstw odpowiedzialna za sprawy podatkowe i finansowe.

  • Pierwszy termin szkolenia z KSeF to już 7 października br.
  • Drugi termin w tym roku to 4 grudnia br.

Pod wyżej podanymi linkami znajdziecie Państwo szczegółowy program szkolenia, a także formularz zgłoszeniowy do zapisów. 

Serdecznie zachęcamy do udziału – w każdej firmie i instytucji ktoś będzie musiał nauczyć się obsługi KSeF.

Jakie są zalety naszych szkoleń z tej tematyki?

  • Są kompleksowe, trwają pełen dzień szkoleniowy (9.00 – 15.00),
  • Ich terminy nie kolidują z terminami darmowych, krótkich spotkań w temacie KSeF organizowanych przez Ministerstwo Finansów,
  • Po jednym dniu szkolenia z p.  Sabiną Bazarko – ma się już dużo praktycznej wiedzy w głowie,
  • Dzięki szkoleniu z doświadczonym doradcą podatkowym –  unikniecie Państw błędów, które – jak to w finansach – mogą dużo kosztować,
  • Dzięki posiadaniu odpowiedniej wiedzy i przygotowaniu się z wyprzedzeniem – zapewnicie Państwo ciągłość rozliczeń i płynność finansową w swoich firmach oraz instytucjach,
  • Ten, kto szybciej się przygotuje – zyska przewagę nad konkurencją i będzie miał czas na ewentualne kolejne wyzwania, których nigdy nie brakuje w naszym prawie.

Jeżeli przeczytałeś do tego miejsca nasz wpis, to Forum Kadrowo – Placowe dla Praktyków, które organizujemy w dniach 20 i 21 listopada br. – jest wydarzeniem dla Ciebie.

Jego hasło to: „Kadry i płace – transparentność, ryzyka, zmiany”, a będzie poświęcone:

  • skutkom ustalenia istnienia stosunku pracy zamiast stosunku cywilnoprawnego – w tym w obszarze opłacania składek na ubezpieczenia społeczne oraz podatków,
  • problematycznym kwestiom związanym z poprawnym prowadzeniem listy płac,
  • zagadnieniu, za jakie błędy dotyczące wynagradzania pracowników i zleceniobiorców można zostać ukaranym – obecnie i po zmianie przepisów?
  • Kwestii, czy odsetki za zwłokę w wypłacie dla pracownika będą się naliczać z mocy prawa?
  • Bardzo ważnemu dla Państwa tematowi: Jak ustalić zasady polityki wynagrodzeń żeby były one zgodne z zasadą transparentności? Kto powinien tym się zajmować i za to odpowiadać?
  • Temu kto i jak będzie musiał wyliczyć lukę płacową i co trzeba będzie zrobić z wynikiem,
  • Problematyce ryzyka zawierania umów B2B  na gruncie PIT i klauzuli obejścia prawa podatkowego

W ramach FKPP – gorąco zapraszamy także na wyjątkowy Warsztaty:

  • Warsztat I, na którym zostanie omówione „Jak stworzyć systemy wynagrodzeń spełniające wymagania Dyrektywy 2023/970 i przeprowadzić wartościowanie stanowisk zgodnie z wprowadzanymi kryteriami?”
  • Warsztat II, dotyczący najważniejszych zagadnień praktycznych dotyczących „Rozliczenia PIT płatniczego (rozliczanie dochodów pracowników, zleceniobiorców, członków organów osób prawnych itp.)

Szczegółowy program FKPP (Konferencji i Warsztatów) oraz formularz zgłoszeniowy jest dostępny w poniższym linku:

https://www.konferencjakadryplace.pl

Gorąco zachęcamy do udziału. Nie jesteście Państwo sami w obliczu nadchodzących zmian i związanych z nimi wyzwań.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ostatnie komentarze

    Podobne wpisy

      Most Wanted Sp. z o. o. © 2025 Wszystkie prawa zastrzeżone. Designed by DESIGO.

      Bądź na bieżąco z nowościami i promocjami!
      Zapisz się do newslettera!