Jak poprawnie sporządzić informację o warunkach zatrudnienia?

Jak poprawnie sporządzić informację o warunkach zatrudnienia? Czy informację o warunkach zatrudnienia można zamieścić w Intranecie? Informacji o warunkach zatrudnienia nie można zamieścić ogólnie w Intranecie i polecić, żeby nowy pracownik ją sobie pobrał. Obowiązek podania informacji z art. 29 § 3 Kodeksu pracy obciąża pracodawcę indywidualnie wobec każdego pracownika. Pracodawca musi zatem skierować do każdego pracownika, np. mailem, informację, a nie może poprzestać tylko na informacji udostępnionej pracownikom w intranecie lub wywieszonej do przeczytania w stołówce czy w innym miejscu dostępnym dla pracowników.

Co napisać w informacji o warunkach zatrudnienia na temat zabezpieczenia społecznego?

Pracownikowi trzeba podać – nie później niż w terminie 30 dni od dnia dopuszczenia do pracy – informację o nazwie instytucji zabezpieczenia społecznego, do których wpływają składki na ubezpieczenia społeczne związane ze stosunkiem pracy oraz informacje na temat ochrony związanej z zabezpieczeniem społecznym, zapewnianej przez pracodawcę. Obowiązkiem pracodawcy jest poinformowanie pracownika o dobrowolnych formach oszczędzania na emeryturę, innych formach ubezpieczeń lub oszczędzania oferowanych przez konkretnego pracodawcę. Pracodawcy obecnie mogą oferować pracownikom takie formy oszczędzania na podstawie ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 710) oraz ustawy z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 46). Pracodawca powinien zatem poinformować nie tylko o kwestii oczywistej, tj. o przekazywaniu składek do ZUS, ale także o PPK prowadzonym u niego oraz ewentualnym PPE, jeśli u danego pracodawcy można w ten sposób oszczędzać.

(Źródło: M. Stanecki, „Informacja dla pracownika: rozwiewamy wątpliwości pracodawców” Dziennik Gazeta Prawna, dodatek Kadry i Płace z dnia 27 lipca 2023 nr 144 (6058). M. Stanecki jest Dyrektorem Departamentu Prawa Pracy w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej)

Jakie jeszcze stanowiska i wykładnia pojawiły się na temat nowych przepisów wprowadzonych do Kodeksu pracy? Wszystkich zainteresowanych zaktualizowaniem wiedzy na ten temat zapraszamy na szkolenie pt. Prawo pracy dla zapracowanych – zmiany oraz najnowsze stanowiska. Podsumowanie”, które już 23 sierpnia br. poprowadzi dla Państwa p. Monika Frączek.

Bądźmy na czasie po urlopie. Serdecznie zapraszamy do dołączenia do grupy!

Podobne wpisy

Most Wanted Sp. z o. o. © 2025 Wszystkie prawa zastrzeżone. Designed by DESIGO.

Bądź na bieżąco z nowościami i promocjami!
Zapisz się do newslettera!